Οι Ροβεσπιέροι

by theelfatbay on 12 Σεπτεμβρίου 2013

images

Ο πολιτικός επιστήμονας κι αναλυτής Tzvetan Todorov, μας πληροφορεί ότι ο John Stuart Mill, έπασχε από σοβαρής μορφής κατάθλιψη σε ηλικία είκοσι ετών. Ο καταπιεστικός μηχανισμός της θέσει δυστυχίας ωστόσο, χρησιμοποιεί τον Habermas ως όχημα για να καταστρέψει την αστική δημόσια σφαίρα, να λοιδορήσει την απουσία ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και να καταργήσει την υπερεθνική Δημοκρατία η οποία είναι εξαιρετικά πλούσια σε κλειστοφοβικές αναλύσεις αλλά λίαν δυσκοίλια στην εφαρμογή. Η αλγεινή εντύπωση επειδή οφείλει να συμπάσχει με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της ανημπόριας, χρησιμοποιεί με την φενάκη της νεοτερικότητας, τον ίδιου πλου σκέψης που χρησιμοποίησαν ο Ναπολέων το 1805 και ο Χίτλερ τον Ιούλιο του 1940. Τα όμματα κοιτάζουν άπληστα την Ρωσία και ουχί την Γηραιά Αλβιώνα. Η δύναμη της πατρικής φιγούρας του Στάλιν νικά για πολλοστή φορά το ξύλινο αλογάκι που κρύβει στο εσωτερικό του την τύρφη.

Τα χρόνια της αριστερίστικης κατήχησης, έπιασαν τόπο. Οι φονταμενταλιστές αντιφασιστοφασίστες, φυλάνε με βάρδιες το λευκό χρώμα των Βουρβώνων. Οι επαναστάσεις εξάλλου χαϊδεύουν τους τρυφερούς ουρανούς των εφήβων, που διαβάζουν με εμβρίθεια περί πτωμάτων στην Βαστίλλη αλλά σκίζουν την σελίδα στην παλινόρθωση της μοναρχίας. Το φαντασιακό των εκ του ασφαλούς αντιεξουσιαστών, δημιούργησε μετά την Μεταπολίτευση μία ανυπεράσπιστη χώρα όπου γίνονται δεκτοί μόνο αυτοί που κουβαλούν τα ίδια μυαλά με μια πινελιά εγγυητικής κοινωνικής δικαιοσύνης για τα αιματολογικά εύρετρα. Υπάρχει η εντύπωση ότι αυτοί που σκέφτονται διαφορετικά, άνθρωποι που αγαπούν την τάξη, τον νόμο και απολαμβάνουν τις ευνοϊκές συναντήσεις μεταξύ χρωμάτων κι ευτυχίας, οφείλουν να νοσηλευτούν σε κάποιο άσυλο· έγκλειστοι όντες, απαγγέλλοντας στίχους από ρομαντικούς ποιητές ενώ εκεί έξω αποκεφαλίζονται δωσίλογοι και ψεύτες, υπό τους ήχους μιας καλολογικής κατάχρησης.

Οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, αντιδημοκράτες, κουτοπόνηροι, ψευδοανθρωπιστές και εκμεταλλευτές των νεοελληνικών βαρβαρισμών, υποθέτουν αντί να αναλύουν ορθά την πραγματικότητα με το άλλοθι ότι οι ίδιοι δεν ανήκουν στο ανθρωποφάγο σύστημα. Δεσμεύονται εκ των προτέρων ότι η ηθική τους προσιδιάζει αυτής της Μαρίας Τυδώρ όσον αφορά την επιβεβλημένη εκκαθάριση, κρατώντας όμως τους εαυτούς τους έξω από το αγαπητό Εγώ τους. Στην ουσία, χαίρονται για τα λιγοστά πτώματα των φλεγματικών Άγγλων στην Δουνκέρκη αλλά κατά βάθος αναζητούν το προβλέψιμο κιτς του εμφυλίου πολέμου καθώς η χαιρεκακία για εικόνες χάους λειτουργεί σαν λαϊκίστικο έρεισμα δεδομένου ότι αφού δεν έχει χρήματα, απαιτεί θεάματα με λύσσα πρωτόγνωρη που προσανατολίζεται σε ένα αυτιστικό δίκαιο Γιρονδίνων με όνειρο την αρχέγονη δυστοπία της υπαρξιακής αγωνίας. Ο φθόνος είναι υπερτροφικός άλλωστε, στην παιδαριώδη εγχώρια σκέψη.

Οι ηλίθιοι δεν δικάζονται, πόσω μάλλον οι άφρονες. Αυτό που μένει στα μεθεόρτια, εγκαταλείπεται στα συντρίμμια του όχλου μέχρι την καινούργια δημόσια γκρίνια. Η ηθική των δούλων, σιωπά μέχρι τον επόμενο θόρυβο. Πού είναι αυτοί που κόπτονται για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων μετά το Gay Pride; Πού είναι αυτοί που υποστηρίζουν την πολυπολιτισμικότητα αλλά στην θέα ενός οκτάχρονου κοριτσιού που πέθανε από αιμορραγία στην Υεμένη από τον σύζυγό της, αρνούνται σκοπίμως να παραδεχτούν ότι ο νόμος είναι υπεράνω βάρβαρων εθίμων; Πού είναι αυτοί που ενδιαφέρονται για το κοινωνικό κράτος, τις λιποθυμίες στα σχολεία, ιδρώνοντας από θλίψη για τις αυτοκτονίες; Η απάντηση είναι πολύ απλή: το πανηγύρι των εντυπώσεων, άραξε στο κρησφύγετο του ενστίκτου και της ασχημοσύνης επειδή ετοιμάζει το νέο μανιφέστο της συλλογικής ενοχής. Τα αποτελέσματα άγνωστα και τα κεφάλια μέσα.

Likes(0)Dislikes(0)

4 Σχόλια to “Οι Ροβεσπιέροι”

  • παντελής says:

    Πολλά μαζεμένα έθεσες στο τέλος. Είχαν και τη ΔΕΘ τα παιδιά, μην ξεχνάς.

    Άλλο: Η Σώτη στο προτελευταίο με το Καράκας, έκανε κατά τη γνώμη μου, κάπως βιαστική και υπερ εξομοιωτική τη σύγκρισή της, αν μπορεί να το πει κανείς έτσι. Δεν θέλω τώρα να γίνω αναλυτικότερος, θα μπορούσα όμως. Γεγονός είναι, ότι "έδωσε λαβές" πέρα από τα συνηθισμένα στριγγλίσματα που προκάλεσε.

    Το πρόσφατο πάντως, σε περίπτωση που σου διέφυγε: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.paideia&id=27587

    Likes(0)Dislikes(0)
    • theelfatbay
      theelfatbay says:

      Η Κα Τριανταφύλλου δεν εξομοίωσε τίποτα. Εκφράζει με παρρησία την γνώμη της δεδομένου ότι γνωρίζει άριστα τι εστί οικουμενικότητα.

      Likes(0)Dislikes(0)
      • παντελής says:

        Στο 1ο θα διαφωνήσω αυτή τη φορά καθώς και με την απολυτότητα, με την οποία το θέτεις.

        Όπως είπα, θα είχε ενδιαφέρον να αντιπαραθέσουμε αναλυτικότερα τοποθετήσεις αλλά δεν νομίζω, ότι το πεδίο σχολιασμού του μπλογκ θα ήταν το καταλληλότερο για να απομονωθούν τσιτάτα του άρθρου, συνάφειες, συμπεράσματα, επερωτήσεις κ.λ.π.

        Για το 2ο, δεν είμαι σε θέση να αξιολογήσω. Μου αρέσει η Σώτη όμως, το έχω ξαναπεί, γι' αυτό εξάλλου και η κουβέντα.

        Likes(0)Dislikes(0)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *